Careers

Values

Our values guide us at every step of our journey. By recognizing and rewarding high performers who deliver results while adhering to these core values, we’re building a culture of growth and lasting success.

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Integrity and ethical behaviour

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Performance-driven culture

Idea

Value creation through innovation and differentiation

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Quality through compliance and best practices

Group

Collaboration, teamwork and mutual respect

Why Biocon Biologics?

A Workplace and Business That Is Growing

Biocon Biologics employees represent a dedicated team of individuals who are part of Biocon’s more than 16,500 employees worldwide. The Canadian office operates out of Toronto but has team members in all provinces across the country. Its capabilities include medical affairs, regulatory affairs, quality assurance, supply chain, sales, marketing and HR, and are supported by the global team. They are focused on developing and delivering affordable, accessible biosimilars to patients around the world. If that sounds like you, we encourage you to look at our current openings and apply to work with us.

Joining our team means becoming part of a dynamic and passionate group of professionals dedicated to the sustainability of our Canadian healthcare system. Together, we can bring affordable, high-quality biologic medicines to patients who need them most. If you are looking for a place where your work really matters, Biocon Biologics  is the place for you.

Ramy Ayad

General Manager & Head of Canada

Our Culture

Flexibility

Flexibility

At Biocon Biologics in Canada, we provide our workforce with a flexible working environment where they can work remotely and commute to our offices when required or by their own schedule. We aim to ensure our team members enjoy work-life balance.

ESG Footprint 

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At Biocon Biologics in Canada, we believe in giving back to our community and making a positive impact on the environment and society. We provide employees with opportunities to participate in global volunteering initiatives to support education, health, caregiving, donations, environment and the communities where we operate.

Community Service

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Biocon Biologics in Canada provides employees with a Community Service Day each year. The policy allows employees to use eight hours of paid leave toward participating in any Community Service Activity. They can opt to take this amount of time in increments of half days (four hours at a time).

Diversity in the Workplace

Underpinning our patient equity initiatives is our commitment to create a collaborative, empowering, diverse, equitable and inclusive workplace. We aim to make Biocon Biologics an equal opportunity enterprise, from recruitment to career and leadership development to diversity.

Job Openings

Click here to see the current job openings in Canada.

Be aware of hiring scams and stay alert for individuals who may be acting on behalf of Biocon Biologics. Please note that Biocon Biologics in Canada will never request payment to apply for a job opportunity.

Stephanie Vincelette

Chef de la gamme de produits d’ophtalmologie

Stephanie Vincelette, chef de la gamme de produits d’ophtalmologie chez Biocon Biologics au Canada, dirige l’entrée de l’entreprise dans le paysage de l’ophtalmologie. Dans le cadre de ses fonctions, elle gère les ventes et le marketing de YesafiliMC (aflibercept), une préparation d’aflibercept biosimilaire utilisée dans le traitement de différentes maladies oculaires.

Son expérience professionnelle lui a permis de faire l’acquisition d’un vaste éventail de compétences, ce qui fait d’elle un atout à titre de chef de la gamme de produits d’ophtalmologie. Avant d’occuper ce poste, elle exerçait récemment les fonctions de chef de district pour les produits biosimilaires chez Biocon Biologics. Les postes de direction qu’elle a occupés par le passé lui confèrent une solide expérience en matière de vente et de gestion de produits. Stephanie a consacré sa carrière à l’industrie pharmaceutique. Avant de joindre Biocon Biologics en 2023, elle a travaillé pour des entreprises telles que Abbott, Mylan et Viatris.
Stephanie est titulaire d’un baccalauréat de l’Université Concordia et agréée du Conseil de formation pharmaceutique continue.

Sukhvir Hundal

Directrice – Affaires réglementaires

Sukhvir Hundal a joint Biocon Biologics à titre de directrice des Affaires réglementaires en août 2023. Elle possède plus de 25 ans d’expérience professionnelle relative aux petites molécules et aux médicaments biologiques. L’expertise de Sukhvir s’avère précieuse pour définir des stratégies à l’intention des équipes réglementaires mondiales ainsi qu’en matière de gestion de projet, d’assurance de la qualité et de gestion des approvisionnements et des équipes commerciales afin d’assurer le lancement réussi des produits biosimilaires de Biocon sur le marché canadien.

Avant de joindre Biocon Biologics, Sukhvir occupait les fonctions de première chef des Affaires réglementaires chez Viatris, dans le cadre desquelles elle a dirigé les stratégies relatives aux demandes d’autorisation des biosimilaires auprès de Santé Canada. Sukhvir est titulaire d’un baccalauréat en sciences de la vie de l’Université Queen’s.

Peter Fields

Directeur d’unité commerciale – Ventes et marketing, Oncologie et immunologie

Peter Fields dirige l’équipe des Ventes de produits biosimilaires et des comptes d’entreprise au Canada, en mettant l’accent sur le développement de partenariats avec les prestataires de services de santé, les hôpitaux et les comptes d’entreprise afin de faire en sorte que les patients aient accès à des médicaments abordables. Il a joué un rôle clé dans le lancement des activités de Biocon Biologics au Canada en se chargeant de la constitution de l’équipe responsable des ventes et des comptes d’entreprise, de l’élaboration d’un réseau de prise en charge des commandes et de la gestion des services externalisés de logistique.

Les postes qu’il a occupés au cours de ses 30 années d’activité au sein de l’industrie lui confèrent une expérience diversifiée touchant notamment aux secteurs des ventes, des affaires médicales, des politiques en matière de santé publique, de l’accès, des payeurs privés, de la tarification, de la passation de contrats et du marketing. Peter est titulaire d’un baccalauréat ès arts de l’Université de Waterloo.